Kısaca Program
HİTÜ Çocuk Üniversitesi 2017 Yaz Dönemi Programı
ÖNEMLİ NOT : ETKİNLİK SAATLERİ VE GRUPLAR KESİN KAYITLAR TAMAMLANDIKTAN SONRA DUYURULACAKTIR. HİTÜ ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ 2017 YAZ DÖNEMİ ETKİNLİĞİ PROGRAMI TASLAK
Etkinlik Tarihi Yeri ve Eğitmenler
Konu
Etkinlikler
Saat:
Yer: Çorum Müzesi
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. Özlem SİRGAVAZ
· Dr. Önder IPEK
· ARKEOLOJİ ATÖLYESİ;
ü Minik Arkeologlar
ü Tarihe Yolculuk
· Deneysel Kazı Havuzunda Arkeolojik Kazı çalışması
· Kazı alanında açmaların belirlenmesi,
· Kazı çalışması (Kazma, kürek, mala, fırça ve el arabası ile),
· Eserlerin çıkarılması,
· Küçük buluntular için, kazı alanından çıkarılan toprağın elekten geçirilmesi,
· Eserlerin sınıflandırılması,
· Eserlerin temizlenmesi,
· Çizimlerinin yapılması,
· Eserlerin fotoğraflandırılması,
· Kazıdan çıkan eserlerin depoda ya da teşhirde sergilenmek üzere müzeye teslimi (Müzeye eserlerin tesliminden sonraki sürecin çocuklara bizzat müze yetkilileri tarafından anlatımı).
· Müzede konservasyon çalışmaları (Kırık eserlerin birleştirilmesi ve eseri koruma tekniklerinin çocuklara anlatılması, çocuklar bu konservasyon çalışmalarına bizzat katılacaklar).
Saat:
Yer: Tıp Fakültesi Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. Derya YAPAR
· Yrd. Doç. Dr. Djursun KARASARTOVA
· Yrd. Doç. Dr. Özlem AKDOĞAN
· Yrd. Doç. Dr. Ayşe Semra GÜRESER
· Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI
· Ar. Gör. Gamze ÇAĞATAY
· LABORATUVAR GÜVENLİK EĞİTİMİ
· MİKROPLARIN DÜNYASINA YOLCULUK:
ü Mikroorganizma nedir?
ü Mikroorganizmalar nerede yaşar?
ü Mikroorganizmalar ne ile beslenir, nasıl çoğalır?
ü Zararlı mikroorganizmalardan nasıl korunulur?
ü Ellerimizde mikroorganizma var mı?
ü Neden ellerimizi yıkamalıyız?
ü Mikroorganizmaları nasıl görebiliriz?
· BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ HÜCRELERİNİ ÖĞRENİYORUM
· KAN GRUBUMA NASIL BAKILIYOR
· Mikropları görebilmek için ışık mikroskobunun tanınması,
· El, kalem, masadan örnek alarak ışık mikroskobunda incelenmesi,
· Mikropların üremeleri için ortam hazırlanması, onların çoğaltılması,
· Kan grubunun öğrenilmesi,
· Kan hücrelerinin ışık mikroskobunda incelenmesi.
Saat:
Yer: Tıp Fakültesi Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. Derya YAPAR
· Yrd. Doç. Dr. Djursun KARASARTOVA
· Yrd. Doç. Dr. Özlem AKDOĞAN
· Yrd. Doç. Dr. Ayşe Semra GÜRESEL
· Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI
· Ar. Gör. Gamze ÇAĞATAY
· MİKROPLARIN DÜNYASINA YOLCULUK:
ü Bizi hastalandıran ve hastalandırmayan mikropları tanıyalım.
ü Vücudumuzda faydalı mikroorganizmalar var mı?
· Ciltte yaşayan mikroorganizmaları ışık mikroskobunda görebilmek için hazırlık yapılması,
· Mikroorganizmaları renklendirilmesi,
· Vücudun bazı bölümlerindeki ve gıdalardaki faydalı mikroorganizmaların görülmesi,
· Birlikte yoğurt yapılması,
Saat:
Yer: HÜBTUAM
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. İbrahim BİLİCİ
· Uzm. Mehmet ŞENER
· Uzm. Hacer DOĞAN
· NANO DÜNYAYA YOLCULUK…
· BUZ DEVRİNE YOLCULUK
· Mikrodan Nanoya: Hayvan ve bitkilerin çok büyük büyütmeler ile incelenmesi,
· Işık mikroskop ile elektron mikroskop farkı,
· Mikroskop ile mineral analizi.
· Buz devrinde Meyveler ve Çiçekler (-200°C)
· Soğuk Buhar
· Köpük Köpük Soğuk Köpük
· Buzda Pişmiş Yumurta
Saat:
Yer: Mühendislik Fakültesi
Eğitmenler:
· Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA
· Ramazan YARGI
· Yusuf TOPRAKCI
· Seyit KILIÇ
· SCRATCH ATÖLYESİ
· ÇOCUKLAR İÇİN KODLAMA ATÖLYESİ
ü Bilgisayarda kendi oyumunu kodluyorum
· Scracth programı arayüz kullanımı,
· Kukla ve kılık kullanımı,
· Sahne kullanımı,
· Dizilerin kullanımı,
· Olayların yönetilmesi,
· Oyun kurallarının belirlenmesi ve geliştirilmesi,
· Şart bloklarının kullanımı,
· Döngülerin kullanımı,
· Kodlama eğitimi konusunda farkındalığın oluşturulması
gerçekleştirilecektir.
Saat:
Yer: Mühendislik Fakültesi
Eğitmenler:
· Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA
· Ramazan YARGI
· Yusuf TOPRAKCI
· Seyit KILIÇ
· ELEKTRONİK ROBOTİK ATÖLYESİ
· Çocukların makeyler sayesinde kendi devrelerini oluşturabilmesi,
· Elektronik devre mantığını anlaması,
· Çeşitli sensörlerin nasıl çalıştıklarını ve ne işe yaradığın anlaması sağlanacaktır.
Saat:
Yer: Mühendislik Fakültesi
Eğitmenler:
· Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA
· Ramazan YARGI
· Yusuf TOPRAKCI
· Seyit KILIÇ
· ÇOCUKLAR İÇİN 3D TASARIM ATÖLYESİ
· Tindercad ile tasarladıkları ürünleri, 3D yazıcılarla basacaklar ve hayal güçlerinin gerçeğe dönüştüğünü görecekler.
· Çocukların üretme güçlerinin farkına vardırılması,
· Yeni nesil üretim araçlarını kullanabilmelerinin sağlanması.
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Prof. Dr. Faruk GÖKMEŞE
· Doç. Dr. Naki ÇOLAK
· Doç. Dr. Dursun Ali KÖSE
· Doç.Dr. Sinan BAŞÇEKEN
· Doç. Dr. Ebru GÖKMEŞE
· Yrd. Doç. Dr. İlknur TOSUN
· Yrd. Doç. Dr. Sevil ÖZKINALI
· Yrd. Doç. Dr. Kadir EROL
· Öğr. Gör. Çiğdem GÜNGÜNEŞ
· Arş. Gör. Dr. Bediha AKMEŞE
· Arş. Gör. Dr. Tuğçe GÖVER
· Arş. Gör. Ömer YURDAKUL
· Uzm. Güner SAKA
· DENEYLERİN RENKLİ DÜNYASI…
· Diş macununun yapılması,
· Asit ve bazların renklendirilmesi,
· Alevde metallerin görünümü,
· Altın yağmuru,
· Patateste nişastanın varlığının belirlenmesi,
· Gerçek balın anlaşılması,
· Renkli süs sabununun yapılması.
Saat:
Yer: Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu-Robotik Sistemler Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. M. Fatih IŞIK
· Yrd. Doç. Dr. Serkan DİŞLİTAŞ
· Öğr. Gör. Hilmi YANMAZ
· ROBOTLAR ARTIK HAYATIMIZDA…
ü Hedef, öğrencilere robot uygulamaları hakkında genel bilgiler vermek ve robotların çalışma ortamlarını donanım ve yazılım destekli olarak kullanabilmek.
· Robot sistemleri,
· Robot sistemlerinde kullanılan elemanlar,
· Donanım elemanları,
· Elektriksel sistemler,
· Yazılım tanıtımı,
· Robot tipleri ve kullanım alanları,
· Robot uygulamaları,
· Sumo Robot,
· Çizgi izleyen robot,
· Engel aşan robot,
· Örnek çalışmalar.
· 3D Yazıcı
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Prof. Dr. Menderes SUİÇMEZ
· Yrd. Doç. Dr. Emre AVCI
· Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI
· Arş Gör. Gamze ÇAĞATAY
· Arş. Gör. Aslı KARA
· Arş. Gör. Burçin ÖZÇELİK
· Arş. Gör. Yasin AYDIN
· DNA OKULU
ü Kalıtımın şifresi: DNA
ü Neden birbirimize benzeriz?
ü Neden birbirimizden farklıyız?
· Kalıtımın temel şifresi DNA nın ne olduğu ve fenotipimizi nasıl etkilediği hakkında temel bilgilerin verilmesi,
· Moleküler biyolojinin temel kavramlarından bahsedilerek mikroskop ile görülen canlılardan çıplak gözle görülen canlılara kadar canlı çeşitliliğinden örnekler verilmesi,
· Işık mikroskobunda bakterilerin uygulamalı olarak gösterilmesi,
· DNA izolasyonu yapılarak DNA nın görünür hale getirilmesi.
Saat:
Yer: Tıp Fakültesi Anatomi Laboratuvarı
Eğitmenler:
· Yrd. Doç. Dr. Fikri ÖZDEMİR
· ANATOMİYE GİRİŞ
ü İnsan vücudunu keşfe çıkıyoruz.
İnsan vücudunu oluşturan
· Kemik, eklem, kas ve organların yerini, komşuluklarını ve işlevlerini maket üzerinde öğrenciler eşliğinde gösterimi,
· Tanıtılması
Saat:
Yer: Tıp Fakültesi Snıfları
Eğitmenler :
· Öğrt. Gör. Şule ŞAHİN
· KİM KORKAR MATEMATİKTEN
· Parabol grafiği ve tanımı.
· STEM Eğitimi
Saat:
Yer: Rektörlük
Eğitmenler :
· Öğrt. Gör. Aslıhan KAYA
· UÇAKLAR HAKKINDA MERAK ETTİKLERİMİZ
· Uçaklar nasıl uçar?
· Uçuş kumanda yüzeyleri nelerdir?
· Uçaklar nasıl üretilir
· Bir uçuşun gerçekleşmesinde hangi aşamalar yer alır?
· Sık sorulan sorulara cevaplar
(uçakların ardındaki beyaz çizgi nedir, kuş sürüsü uçağa çarparsa ne olur, türbülans nedir, uçağa yıldırım düşer mi vb.)
· Askeri uçak başında anlatılan konuların gösterilmesi
ÖĞLEDEN SONRA YAPILACAK ETKİNLİKLER
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi
Eğitmenler :
· Öğr.Gör. Neslihan YILMAZ TOPRAK
· SUDA YÜZEN RENKLER
(EBRU ATÖLYESİ)
· Ebru malzemeleri tanıma(toprak boya, kitre, biz, tekne, fırça),
· Tekne üzerinde ebru uygulaması,
· Battal ebru, şal ebru, taraklı ebru çeşitlerini uygulama,
· Kağıt üzerine ebru alma,
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi
Eğitmenler :
· Öğr. Gör. Selma YILMAZ
· SERAMİK
· Seramiğin tarihçesi ve tanımı.
· Seramik çamuru nasıl hazırlanır?
· Seramik çamurunun yoğurularak çalışmaya hazır hale getirilmesi.
· Çimdik tekniği ve çalışma.
· Fitil tekniği ve çalışma.
· Plaka tekniği ve çalışma.
· Doğal obje çalışması.
· Dekor yöntemleri ve örnekleri.
· Pişirim nedir.?
· Bisküvi pişirimi.
· Sırlama ve sır pişirimi.
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Spor Salonu
Eğitmenler:
· Prof. Dr. Faruk YAMANER
· Yrd. Doç. Dr. Yetkin Utku KAMUK
· Öğr. Gör. Emrah CERİT
· Öğr. Gör. Burak GÜNDOĞAN
· Öğr. Gör. Özlem DEMİRTAŞ
· YAŞAM BOYU SPOR, OYUNLA SPOR ÖĞRENİYORUM
· Badminton; Badminton oyununun tanıtılması, göz-kas koordinasyon çalışmaları, raketsiz egzersizler, raketli egzersizler, bireysel ve eşli çalışmalar. Eğitsel oyunlar
· Cimnastik; Çocukların spora ilgilerini arttırmak, bakış açılarını geliştirmek, yeteneklerini ortaya çıkarmak, grup halinde paylaşmayı, yardım etmeyi, disiplini öğretmek amaçlanmaktadır. Eğitmen eşliğinde temel cimnastik eğitimi kapsamı içerisinde bulunan esneklik, kuvvet, denge, koordinasyon ve beceri gibi özellikleri içerisinde bulunduran cimnastik alıştırmaları yaptırılacaktır. Ve Eğitsel oyunlarla bu uygulamalar pekiştirilecektir
· Mahalli Oyunlar; Eğitsel oyunların amacı; çocukların psikomotor, zihinsel, duyuşsal, psiko-sosyal gelişimi açısından oyunun öneminin farkına varmalarını sağlamak, eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisi kazandırmaktır. Ayrıca eğitsel oyunlar sayesinde çocuklara sorgulama, analiz ve sentez yapabilme, problem çözme, yargıya varma, kritik edebilme gibi becerileri kazandırabilmektir.
Saat:
Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Spor Salonu
Eğitmenler :
· Paige C. Dabney
· Elise S. Zevitz
· Stacy D. Taylor
· PRATİK İNGİLİZCE
· “Duvardan Duvara” oyunu Paige ve Elise Hocaları ile oynanacak bir etkinliktir. Öğrenciler, İngilizcenin farklı opsiyonlarından seçerek, kendileri hakkında bilgi paylaşımı yapacaklardır.
· “Küresel Sanat” Stacy Hoca ile gerçekleştirilecek etkinliktir. Öğrencilerimiz basit el işlerini tamamlarken diğer kültürler hakkında İngilizce tartışma imkanı bulacaklardır.
· “Daha Önce (Sen Hiç)” oyunu, Paige ve Elise Hoca ile gerçekleştirecekleri bir etkinliktir. Öğrencilerimiz daha önceki yaşamış oldukları olaylar ve çeşitli deneyimlerini paylaşacaklar
· Öğrencilerimiz, sürpriz İngilizce şarkılar ve dans eşliğinde Paige ve Elise Hocaları ile birlikte temel dans figürlerini öğreneceklerdir.
· “Küresel Sanat” Stacy Hoca ile daha önce başlanan el işi etkinliğini tamamlayacaklardır. Paige ve Elise Hocaların da katılımıyla Şarkı ve dans eşliğinde el işi projelerini bitereceklerdir.
Saat:
Yer: MYO Yerleşkesi İdari Bina
Eğitmenler :
· Yrd. Doç. Dr. Ayhan BABAROĞLU
· Yrd. Doç. Dr. Derya ATABEY
· Yrd. Doç. Dr. Serpil PEKDOĞAN
· Öğr. Gör. Özlem BAL
· Öğr. Gör. Kerim AKTAŞ
· DRAMA
· Merhaba; Drama uygulaması ile çocukların tanışmaları ve kendilerini ifade etmeleri,
· Ben kimim? Drama uygulaması ile çocukların tanışmaları ve kendilerini ifade etmeleri,
· Anlat bize neler hissediyorsun? Çocukların duygularını fark etmeleri, ifade etmeleri ve empati duygusu,
· Duyguların resmi Çocukların çizgi ve renk kullanarak duygularını ifade etmelerine yardımcı olmak,
· Bir yer, bir nesne, bir fiil Çocukların hayal güçlerini kullanarak, eğlenceli bir şekilde yaratıcı yazarlıklarını geliştirmek,
· Gazete Çocukların hayal güçlerini kullanmaları için uygun ortam oluşturmak,
· Problem çözme Drama uygulamaları ile çocukların problem çözme becerilerini geliştirme,
· Çevre Bilinci Drama uygulamaları yoluyla çocukların çevre duyarlılıklarına yönelik farkındalıklarını arttırmak,
· Meslekler Drama uygulamaları ile çocuklarda meslek bilincini geliştirme.
MEZUNİYET TÖRENİ
12.30-13.30: Öğle Yemeği Yeri: Fen Edebiyat Fakültesi Yemekhanesi
Program süresince çocuklarımıza eşlik edecek ve pedagojik olarak destek verecek Çocuk Gelişimi ile ilgili Öğretim elemanları:
HİTÜ ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ 2017 YAZ DÖNEMİ ETKİNLİĞİ PROGRAMI TASLAK | ||
Etkinlik Tarihi Yeri ve Eğitmenler | Konu | Etkinlikler |
Saat: Yer: Çorum Müzesi Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. Özlem SİRGAVAZ · Dr. Önder IPEK | · ARKEOLOJİ ATÖLYESİ; ü Minik Arkeologlar ü Tarihe Yolculuk | · Deneysel Kazı Havuzunda Arkeolojik Kazı çalışması · Kazı alanında açmaların belirlenmesi, · Kazı çalışması (Kazma, kürek, mala, fırça ve el arabası ile), · Eserlerin çıkarılması, · Küçük buluntular için, kazı alanından çıkarılan toprağın elekten geçirilmesi, · Eserlerin sınıflandırılması, · Eserlerin temizlenmesi, · Çizimlerinin yapılması, · Eserlerin fotoğraflandırılması, · Kazıdan çıkan eserlerin depoda ya da teşhirde sergilenmek üzere müzeye teslimi (Müzeye eserlerin tesliminden sonraki sürecin çocuklara bizzat müze yetkilileri tarafından anlatımı). · Müzede konservasyon çalışmaları (Kırık eserlerin birleştirilmesi ve eseri koruma tekniklerinin çocuklara anlatılması, çocuklar bu konservasyon çalışmalarına bizzat katılacaklar). |
Saat: Yer: Tıp Fakültesi Laboratuvarı Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. Derya YAPAR · Yrd. Doç. Dr. Djursun KARASARTOVA · Yrd. Doç. Dr. Özlem AKDOĞAN · Yrd. Doç. Dr. Ayşe Semra GÜRESER · Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI · Ar. Gör. Gamze ÇAĞATAY | · LABORATUVAR GÜVENLİK EĞİTİMİ · MİKROPLARIN DÜNYASINA YOLCULUK: ü Mikroorganizma nedir? ü Mikroorganizmalar nerede yaşar? ü Mikroorganizmalar ne ile beslenir, nasıl çoğalır? ü Zararlı mikroorganizmalardan nasıl korunulur? ü Ellerimizde mikroorganizma var mı? ü Neden ellerimizi yıkamalıyız? ü Mikroorganizmaları nasıl görebiliriz? · BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ HÜCRELERİNİ ÖĞRENİYORUM · KAN GRUBUMA NASIL BAKILIYOR | · Mikropları görebilmek için ışık mikroskobunun tanınması, · El, kalem, masadan örnek alarak ışık mikroskobunda incelenmesi, · Mikropların üremeleri için ortam hazırlanması, onların çoğaltılması, · Kan grubunun öğrenilmesi, · Kan hücrelerinin ışık mikroskobunda incelenmesi. |
Saat: Yer: Tıp Fakültesi Laboratuvarı Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. Derya YAPAR · Yrd. Doç. Dr. Djursun KARASARTOVA · Yrd. Doç. Dr. Özlem AKDOĞAN · Yrd. Doç. Dr. Ayşe Semra GÜRESEL · Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI · Ar. Gör. Gamze ÇAĞATAY | · MİKROPLARIN DÜNYASINA YOLCULUK: ü Bizi hastalandıran ve hastalandırmayan mikropları tanıyalım. ü Vücudumuzda faydalı mikroorganizmalar var mı? | · Ciltte yaşayan mikroorganizmaları ışık mikroskobunda görebilmek için hazırlık yapılması, · Mikroorganizmaları renklendirilmesi, · Vücudun bazı bölümlerindeki ve gıdalardaki faydalı mikroorganizmaların görülmesi, · Birlikte yoğurt yapılması, |
Saat: Yer: HÜBTUAM Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. İbrahim BİLİCİ · Uzm. Mehmet ŞENER · Uzm. Hacer DOĞAN | · NANO DÜNYAYA YOLCULUK… · BUZ DEVRİNE YOLCULUK | · Mikrodan Nanoya: Hayvan ve bitkilerin çok büyük büyütmeler ile incelenmesi, · Işık mikroskop ile elektron mikroskop farkı, · Mikroskop ile mineral analizi. · Buz devrinde Meyveler ve Çiçekler (-200°C) · Soğuk Buhar · Köpük Köpük Soğuk Köpük · Buzda Pişmiş Yumurta |
Saat: Yer: Mühendislik Fakültesi Eğitmenler: · Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA · Ramazan YARGI · Yusuf TOPRAKCI · Seyit KILIÇ | · SCRATCH ATÖLYESİ · ÇOCUKLAR İÇİN KODLAMA ATÖLYESİ ü Bilgisayarda kendi oyumunu kodluyorum | · Scracth programı arayüz kullanımı, · Kukla ve kılık kullanımı, · Sahne kullanımı, · Dizilerin kullanımı, · Olayların yönetilmesi, · Oyun kurallarının belirlenmesi ve geliştirilmesi, · Şart bloklarının kullanımı, · Döngülerin kullanımı, · Kodlama eğitimi konusunda farkındalığın oluşturulması gerçekleştirilecektir. |
Saat: Yer: Mühendislik Fakültesi Eğitmenler: · Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA · Ramazan YARGI · Yusuf TOPRAKCI · Seyit KILIÇ | · ELEKTRONİK ROBOTİK ATÖLYESİ | · Çocukların makeyler sayesinde kendi devrelerini oluşturabilmesi, · Elektronik devre mantığını anlaması, · Çeşitli sensörlerin nasıl çalıştıklarını ve ne işe yaradığın anlaması sağlanacaktır. |
Saat: Yer: Mühendislik Fakültesi Eğitmenler: · Öğr. Gör.Abdullah Bedir KAYA · Ramazan YARGI · Yusuf TOPRAKCI · Seyit KILIÇ | · ÇOCUKLAR İÇİN 3D TASARIM ATÖLYESİ | · Tindercad ile tasarladıkları ürünleri, 3D yazıcılarla basacaklar ve hayal güçlerinin gerçeğe dönüştüğünü görecekler. · Çocukların üretme güçlerinin farkına vardırılması, · Yeni nesil üretim araçlarını kullanabilmelerinin sağlanması. |
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Laboratuvarı Eğitmenler: · Prof. Dr. Faruk GÖKMEŞE · Doç. Dr. Naki ÇOLAK · Doç. Dr. Dursun Ali KÖSE · Doç.Dr. Sinan BAŞÇEKEN · Doç. Dr. Ebru GÖKMEŞE · Yrd. Doç. Dr. İlknur TOSUN · Yrd. Doç. Dr. Sevil ÖZKINALI · Yrd. Doç. Dr. Kadir EROL · Öğr. Gör. Çiğdem GÜNGÜNEŞ · Arş. Gör. Dr. Bediha AKMEŞE · Arş. Gör. Dr. Tuğçe GÖVER · Arş. Gör. Ömer YURDAKUL · Uzm. Güner SAKA | · DENEYLERİN RENKLİ DÜNYASI… | · Diş macununun yapılması, · Asit ve bazların renklendirilmesi, · Alevde metallerin görünümü, · Altın yağmuru, · Patateste nişastanın varlığının belirlenmesi, · Gerçek balın anlaşılması, · Renkli süs sabununun yapılması. |
Saat: Yer: Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu-Robotik Sistemler Laboratuvarı Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. M. Fatih IŞIK · Yrd. Doç. Dr. Serkan DİŞLİTAŞ · Öğr. Gör. Hilmi YANMAZ | · ROBOTLAR ARTIK HAYATIMIZDA… ü Hedef, öğrencilere robot uygulamaları hakkında genel bilgiler vermek ve robotların çalışma ortamlarını donanım ve yazılım destekli olarak kullanabilmek. | · Robot sistemleri, · Robot sistemlerinde kullanılan elemanlar, · Donanım elemanları, · Elektriksel sistemler, · Yazılım tanıtımı, · Robot tipleri ve kullanım alanları, · Robot uygulamaları, · Sumo Robot, · Çizgi izleyen robot, · Engel aşan robot, · Örnek çalışmalar. · 3D Yazıcı |
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji Laboratuvarı Eğitmenler: · Prof. Dr. Menderes SUİÇMEZ · Yrd. Doç. Dr. Emre AVCI · Yrd. Doç. Dr. Gülçin ALP AVCI · Arş Gör. Gamze ÇAĞATAY · Arş. Gör. Aslı KARA · Arş. Gör. Burçin ÖZÇELİK · Arş. Gör. Yasin AYDIN | · DNA OKULU ü Kalıtımın şifresi: DNA ü Neden birbirimize benzeriz? ü Neden birbirimizden farklıyız? | · Kalıtımın temel şifresi DNA nın ne olduğu ve fenotipimizi nasıl etkilediği hakkında temel bilgilerin verilmesi, · Moleküler biyolojinin temel kavramlarından bahsedilerek mikroskop ile görülen canlılardan çıplak gözle görülen canlılara kadar canlı çeşitliliğinden örnekler verilmesi, · Işık mikroskobunda bakterilerin uygulamalı olarak gösterilmesi, · DNA izolasyonu yapılarak DNA nın görünür hale getirilmesi. |
Saat: Yer: Tıp Fakültesi Anatomi Laboratuvarı Eğitmenler: · Yrd. Doç. Dr. Fikri ÖZDEMİR | · ANATOMİYE GİRİŞ ü İnsan vücudunu keşfe çıkıyoruz. | İnsan vücudunu oluşturan · Kemik, eklem, kas ve organların yerini, komşuluklarını ve işlevlerini maket üzerinde öğrenciler eşliğinde gösterimi, · Tanıtılması |
Saat: Yer: Tıp Fakültesi Snıfları Eğitmenler : · Öğrt. Gör. Şule ŞAHİN | · KİM KORKAR MATEMATİKTEN | · Parabol grafiği ve tanımı. · STEM Eğitimi |
Saat: Yer: Rektörlük Eğitmenler : · Öğrt. Gör. Aslıhan KAYA | · UÇAKLAR HAKKINDA MERAK ETTİKLERİMİZ | · Uçaklar nasıl uçar? · Uçuş kumanda yüzeyleri nelerdir? · Uçaklar nasıl üretilir · Bir uçuşun gerçekleşmesinde hangi aşamalar yer alır? · Sık sorulan sorulara cevaplar · Askeri uçak başında anlatılan konuların gösterilmesi |
ÖĞLEDEN SONRA YAPILACAK ETKİNLİKLER | ||
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Eğitmenler : · Öğr.Gör. Neslihan YILMAZ TOPRAK | · SUDA YÜZEN RENKLER (EBRU ATÖLYESİ) | · Ebru malzemeleri tanıma(toprak boya, kitre, biz, tekne, fırça), · Tekne üzerinde ebru uygulaması, · Battal ebru, şal ebru, taraklı ebru çeşitlerini uygulama, · Kağıt üzerine ebru alma, |
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Eğitmenler : · Öğr. Gör. Selma YILMAZ | · SERAMİK | · Seramiğin tarihçesi ve tanımı. · Seramik çamuru nasıl hazırlanır? · Seramik çamurunun yoğurularak çalışmaya hazır hale getirilmesi. · Çimdik tekniği ve çalışma. · Fitil tekniği ve çalışma. · Plaka tekniği ve çalışma. · Doğal obje çalışması. · Dekor yöntemleri ve örnekleri. · Pişirim nedir.? · Bisküvi pişirimi. · Sırlama ve sır pişirimi. |
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Spor Salonu Eğitmenler: · Prof. Dr. Faruk YAMANER · Yrd. Doç. Dr. Yetkin Utku KAMUK · Öğr. Gör. Emrah CERİT · Öğr. Gör. Burak GÜNDOĞAN · Öğr. Gör. Özlem DEMİRTAŞ | · YAŞAM BOYU SPOR, OYUNLA SPOR ÖĞRENİYORUM | · Badminton; Badminton oyununun tanıtılması, göz-kas koordinasyon çalışmaları, raketsiz egzersizler, raketli egzersizler, bireysel ve eşli çalışmalar. Eğitsel oyunlar · Cimnastik; Çocukların spora ilgilerini arttırmak, bakış açılarını geliştirmek, yeteneklerini ortaya çıkarmak, grup halinde paylaşmayı, yardım etmeyi, disiplini öğretmek amaçlanmaktadır. Eğitmen eşliğinde temel cimnastik eğitimi kapsamı içerisinde bulunan esneklik, kuvvet, denge, koordinasyon ve beceri gibi özellikleri içerisinde bulunduran cimnastik alıştırmaları yaptırılacaktır. Ve Eğitsel oyunlarla bu uygulamalar pekiştirilecektir · Mahalli Oyunlar; Eğitsel oyunların amacı; çocukların psikomotor, zihinsel, duyuşsal, psiko-sosyal gelişimi açısından oyunun öneminin farkına varmalarını sağlamak, eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisi kazandırmaktır. Ayrıca eğitsel oyunlar sayesinde çocuklara sorgulama, analiz ve sentez yapabilme, problem çözme, yargıya varma, kritik edebilme gibi becerileri kazandırabilmektir. |
Saat: Yer: Fen Edebiyat Fakültesi Spor Salonu Eğitmenler : · Paige C. Dabney · Elise S. Zevitz · Stacy D. Taylor | · PRATİK İNGİLİZCE | · “Duvardan Duvara” oyunu Paige ve Elise Hocaları ile oynanacak bir etkinliktir. Öğrenciler, İngilizcenin farklı opsiyonlarından seçerek, kendileri hakkında bilgi paylaşımı yapacaklardır. · “Küresel Sanat” Stacy Hoca ile gerçekleştirilecek etkinliktir. Öğrencilerimiz basit el işlerini tamamlarken diğer kültürler hakkında İngilizce tartışma imkanı bulacaklardır. · “Daha Önce (Sen Hiç)” oyunu, Paige ve Elise Hoca ile gerçekleştirecekleri bir etkinliktir. Öğrencilerimiz daha önceki yaşamış oldukları olaylar ve çeşitli deneyimlerini paylaşacaklar · Öğrencilerimiz, sürpriz İngilizce şarkılar ve dans eşliğinde Paige ve Elise Hocaları ile birlikte temel dans figürlerini öğreneceklerdir. · “Küresel Sanat” Stacy Hoca ile daha önce başlanan el işi etkinliğini tamamlayacaklardır. Paige ve Elise Hocaların da katılımıyla Şarkı ve dans eşliğinde el işi projelerini bitereceklerdir. |
Saat: Yer: MYO Yerleşkesi İdari Bina Eğitmenler : · Yrd. Doç. Dr. Ayhan BABAROĞLU · Yrd. Doç. Dr. Derya ATABEY · Yrd. Doç. Dr. Serpil PEKDOĞAN · Öğr. Gör. Özlem BAL · Öğr. Gör. Kerim AKTAŞ | · DRAMA | · Merhaba; Drama uygulaması ile çocukların tanışmaları ve kendilerini ifade etmeleri, · Ben kimim? Drama uygulaması ile çocukların tanışmaları ve kendilerini ifade etmeleri, · Anlat bize neler hissediyorsun? Çocukların duygularını fark etmeleri, ifade etmeleri ve empati duygusu, · Duyguların resmi Çocukların çizgi ve renk kullanarak duygularını ifade etmelerine yardımcı olmak, · Bir yer, bir nesne, bir fiil Çocukların hayal güçlerini kullanarak, eğlenceli bir şekilde yaratıcı yazarlıklarını geliştirmek, · Gazete Çocukların hayal güçlerini kullanmaları için uygun ortam oluşturmak, · Problem çözme Drama uygulamaları ile çocukların problem çözme becerilerini geliştirme, · Çevre Bilinci Drama uygulamaları yoluyla çocukların çevre duyarlılıklarına yönelik farkındalıklarını arttırmak, · Meslekler Drama uygulamaları ile çocuklarda meslek bilincini geliştirme. |
MEZUNİYET TÖRENİ | ||
12.30-13.30: Öğle Yemeği Yeri: Fen Edebiyat Fakültesi Yemekhanesi Program süresince çocuklarımıza eşlik edecek ve pedagojik olarak destek verecek Çocuk Gelişimi ile ilgili Öğretim elemanları: |